Saturday 2 July 2011

Eczema oh Eczema

Assalamualaikum w.b.t

Aku sian tgk Rayyan duk garu2 punggung dia akibat ruam lampin.. lgpn dia mmg ada mslh dgn kulit.. eczema..masa dia lahir pn doktor dh bgtau yg kulit dia x cantik.. ye la.. bby lahir x cukup bulan kan.. memula aku ingat sbb dia pramatang yg bt kulit dia kecut time tu.. tp bila dh makin dia besar mcm2 msalah kulit dia dpt.. walaupn aku bg dia full breast feed masa tu.. baby bath x yah cerita la.. x main la johnson n johnson (kira paling mahai la dlm list bby nya keperluan..) hah ank aku kena pakai sabun sebamed atau eubos ja.. kalo aku buh sabun len dari tu.. siap la.. badan dia jd ruam gatai.. pastu dia pun sedap la duk menggaru x ingat...




Rayyan masa 2nd day di dunia..
leh nampak kan kulit dia x cantik sgt..

masa ni dh dkt2 nk balik.. still x cantik kulit dia


macam2 ubat la aku beli..nk kira pn x tau dh.. nama pn mcm2 sampai nk sebut pn tergeliat lidah.. guna st hilang.. pastu jd plak.. masa aku kena pi kursus 2 minggu la.. menjadi2 ruam lampin dia.. sbb tu la aku skrg pakai cloth diapers kt dia.. at least ada pengudaraan..

Tapi semalam kan.. aku pi la Kedai Watson.. ternampak lak Vaseline.. aku tau la jelly ni mmg selalu kita guna utk elak kulit kering.. tp x tau la lak leh guna kt punggung bby. So aku beli la yg botoi kecik.. so dh try kemarin dan hari ni.. wah... amazing.. Alhamdulilah la.. semua merah dan ruam kt punggung dia hilang dh.. mmg dia duk gatai lg tp x ler dia garu sungguh2.. so aku decide nk sapu plak kt badan dia.. betul2 la mujarab.. kenapa la skrg baru aku tau.. he3.. almaklum la jarang kuar dh la ni.. bizi..bizi... he3...
ni la jelly tu.. sori na.. kamera hanfon..

so la ni aku dh x risau sgt la nk pi cari ubat sapu apa lg.. nk sapu kt Rayyan tu kan..

Layanzz...

No comments: