Thursday 12 May 2011

Cloth Diapers..

Assalamualaikum...

Ya Ampun.. pg ni aku kelam kabut sikit.. sbb abg aku col ckp x leh pick up little princess (Nabila) gi school.. Seb baik pg ni aku terasa nk bersiap awl2 konon2 nk siapkan bekalan aku sekali dpt col dia x leh htr.. kena la aku tekejar2 nk siapkan si hero kecik tu pnya bekalan dulu..Sbnrnya x la kalu sgt..sbb semua baju Rayyan aku dh masukkan dlm beg siap2 dh.. cma pg ni nk kalut sbb nk kena buka cloth diapers dia nk rendamkan dulu biar hilang bau hancing so petang nnt aku balik terus basuh je.. 6.45pg aku dh gerak kuar rumah.. awlnya.. selalu jam 7 atau 7.10 pg baru aku kuar.. sama je snbrnya.. elok lepas htr kakaknya.. terus masuk highway baru aku teringat sesuatu yg penting.. semalam aku rendam dh baju rayyan n his cloth diapers together dlm mesin basuh... aku lupa lak nk tekan pg ni..mmpp harap2 CD rayyan masih mencukupi...
ni yg sempat aku rendam ptg smlm utk basuhan smlm..( x bsuh gak le dh lupa)

Aku ni kan nk hijaukan bumi.. he3...jd penggunaan CD tu penting untuk aku.. disposable diapers cma pakai kt rumah pengasuh.. ikut hati aku nk je bg CD tu kat dia.. tp sian lak.. dia jga ramai budak takut dia x nk..

Kalo korang nk tahu DD (disposable diapers) ni ambik masa bertahun-tahun nk hancur nk betul2 lupus.. ksian bumi kita kan.. penggunaan CD (cloth diapers) ni byk faedahnya.. x mencemarkan alam sekitae.. yg penting jimat duit.. bby pn cepat blajar poo-poo sendiri dan kulit x dak ruam.. lgpn kalo plan nk deliver lg bby leh guna lg CD sedia ada.. x pyh nk buang duit beli DD byk2.. aku dh dpt rasakan penjimatan yg ketara..so ni pendapat aku je lah..

Ok la..nnt aku update lg... hari ni aku balik awl.. leh la mendobi plak.. ooopppss.. sorry la.. kitaorg keja gomen kt kedah tiap2 khamis balik 3.30 ptg.. so kengkawan jgn jeles...

No comments: