Wednesday 15 June 2011

Nabila n Ibu...

Assalamualaikum w.b.t.

Hari Exam..

Nabila: Ibu hari ni kakak boleh jawab semua exam?
Ibu: Ok.. good ank ibu.. boleh dpt hundred dk?
Nabila: Boleh aih..
Ibu: Jgn ckp besar kakak.. kalo x dpt mcmna?
Nabila: Kakak tau la.. bknnya susah pn soklan tu...

tiap2 hari lepas abis exam aku mesti tnya mcmna exam dia.. hari2 jgk la dia jwb boleh buat. aku lega dgr jwpn dia..

2,3hari sblm cuti sekolah hari tu dia ada bawa balik 3 result exam dia.. 2 tu aku puas hati.. hat 1 tu tu mmg aku marah dan geram dan x puas hati..sbb dia kata leh jawab.. st aku tunjuk dia dpt brapa...



result ni la yg aku marah sgt.. mmg la dpt 'A' tp aku bukan nk peratus tu...sakit ja mata aku tgk..



hat ni ok la.. mmg aku tau dia leh bt..


hat ni aku kesian gak kt dia.. dia dpt  99% sbb dia lupa buh noktah (ala titik) kt hujung ayat dia buat... ada kot 2,3 ayt..xpa at least dia blaja dr kesalahan dia..

Kertas exam ni dia bawa balik kemarin...
 ada lg kertas exam cikgu dia x bg lagi.. aku plak yg jd x sabar nk tgk.. Aku tgk ank aku tu rileks ja.. tp dia ada bgtau Kertas exam Bahasa Cina pn dia dpt 100% x tau la.. aku x tgk lg.. lg betul alhamdulilah...
La ni aku nk cari jalan mcmna nk bg dia cerdik sikit bab kira-kira ni.. dia bkan x tau.. cma gelojoh bila time buat kira-kira..
Cuma yg aku geram tu sbb bila aku tnya dia mcmna exam.. semua ok.. bole ibu.. comfirm dpt 100%... nah kau.. dpt ja kertas exam mmg aku belatiaq gak la... hampa tau ayat last dia lepas kena belatiaq dgn aku...

"ibu ni kakak dh dpt semua A pn ibu nk marah lg.."

hik..hik..hik..aku gelak sorang2 bila dia jwb camtu.. betui la jgk kan.. cma aku nk yg terbaik untuk dia...
tp apa2 pn.. you are my good smart girl...love u sayang..

No comments: