Tuesday 14 June 2011

1 Minggu Penuh Cabaran...

Assalamualaikum w.b.t

Lepas aku up enrty peram aku last week.. mula la episod kelam kabut.. episod sakit demam segala bagai.. mula-mula hero kecik aku demam..cirit birit dan muntah2.. pas dia baik ja.. bersambung plak dgn aku... tell the truth la.. aku dh lama x sakit demam yg begitu mengerikan mcm aku baru kena ni.. agaknya dh 2 thn kot x demam yg seteruk camni hah.. 4 hari aku x leh mkn apa benda.. hnya minum air saja.. tu pun aku rasa pahit amat2.. suhu badan aku dari 38 ke 39.7 ke 40 (bayangkan la kepanasannya)..sampai hero kecik tu p x brani nk sentuh atau duduk atas aku lama2 sbb dia pn tau rasa panas bdn aku.. pi klinik still x ok.. aku pi hospital depa ambik sampel air liur bt test.. doktor kata selalunya demam paling lama 3 hari... kalo lebih maybe ada yg x kena.. doktor suspect aku kena virus.. so hari ke 5 selepas doktor bg aku ubat anti virus panas badan aku turun.. 2 hari aku MC.. jd 4 hari cuti aku.. kelepek lembek... dh macam rupa ank aku demam plak.. fuh..memang ngeri la demam kali ni.. tu belum aku cerita bab najis aku bertukar kaler.. kahak aku bercampur darah.. mak aiii.. x tau la nk nk habaq camna lg dh..tp apa2pn aku amat2 berterima kasih la kt En Hubby sbb memahami situasi dan kondisi isteri dia masa tu..to my parents yg byk tolong.. I LOVE U OULS.. so pada semua kengkawan aku.. berhati2 la dgn keadaan cuaca skrg ni.. elakkan diri kita terkena panas matahari terlalu lama.. kondisi bumi sekarang pn bukan stabil dh.. panas x tentu.. hujan x tentu...lapisan ozon pn makin menipis...so bykkan minum air.. elakkan makan makanan yg terlalu terdedah... sbb semua tu penyebab kita mudah dijangkiti penyakit, virus dan segala jenis kuman yg mudah merebak...

So sama2 kita menjaga kesihatan diri... memelihara alam sekitar dan jga kebersihan... chaiyok...

2 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ooo...patut la senyap ja...
jadi skg dak ok ka?

D cuba nak komen laju2 tapi tersekat dgn Word verification ni...jom tngk blog D mcmana nak soft problem ni...

http://makencikladyzul.blogspot.com/2011/06/nak-buang-word-verification-buat-komen.html

ida razali said...

D: alhamdulilah sihat sikit dh.. cma perut la nk mkn x leh pulun2 lg x brapa nk boleh...
ok st lg ida pi jengok blog D..