Monday 27 June 2011

Dapat Kaki..

Assalamualaikum w.b.t

Demam.. baik...deman...baik... rupa2nya nk pulun jalan Rayyan Iskandar ni.. Ibu happy sgt2 ank ibu dh boleh jalan taw..
Happy mmg la happy.. 1 jer bt ibu risau.. lambat lepa grill buka.. cepat ja dia jalan pi kt luar... skrg ni dia dh ada full confident nk jalan.. before ni dia jalan pastu dia bt2 malas jalan.. sbb x confident kot..

Dulu kakak dia Nabila jalan masa umur masuk 10 bulan..aku jd kan Nabila eksperimen aku.. Utk pengetahuan hampa, Nabila x pnh guna walker taw..dia seorg yg begitu lasak, aku nk tgk keberkesanan penggunaan walker sbnrnya.. so aku tekad x nk beli walker dan dia bole jalan awal jgk.. siap boleh berlari masa umur 11 bulan tanpa rasa takut.. adiknya aku buh dlm walker tp still lambat gak jalan.. So aku bt kesimpulan kt sini bahawa x semestinya guna walker ank cepat jalan.. sbnrnya bergantung pada anak kita sendri jgk kan..

Masa rayyan umur 10 bln dia x leh jalan2 lg aku jd cuak jgak la.. apasal la hero aku ni lambat jalan.. tp bila pikir balik dia tu adalah special so aku x la rasa mcm pelik kan.. Maybe budak yg prematured ni lambat berjalan kot..kalo ikut umur dia skrg baru 11 bulan sbb dia lahir awal 8 minggu.. kira awal gak la dia jalan kan.. hik..hik..hik.. aku ja yg kalut..

Ya ampun skrg ni kuat sungguh la ank aku mkn.. adik kakak sma la.. tp alhamdulilah la depa dh mau mkn.. so aku x risau sgt.. cma si kakak tu.. mkn byk.. tp badan still naik2..nape ye sayang.. dulu kamu bby yg sgt montel dan bambam.. tp sekarang kamu tinggi dan kurus...mmg cam gitu kot..

So bebalik pada adik yg baru dpt kaki.. jenuh la jgk aku nk kepung kalo pi shopping mall.. confirm dia x mau duk dlm walker atau pun troli barang tu kan.. uhuhu.. la pun dh pandai ajak main bola sepak.. semalam pun dkt pukui  12 baru tido.. apa lg ibu dan abah terpaksa la tido lewat jgk la.. hua..hua..hua.. Apalagi skrg ni baru pukui 10 a.m aku dh nguap puloh2 kali dh.. NGANTUK..

So ini pendapat aku je pasal walker.. maybe lain org lain pandangan.. suka baca, x suka x pyh keji ye..
layanzzz....

No comments: