Tuesday 5 April 2011

Virus..

Assalamualaikum semua..
Semalam 3/4/2011.. aku bawa Rayyan gi hospital.. sian dia..mata dh berair dan bertaik.. melekat mata diam bgn pagi.. mmppp.. bila bwa gi hospital diaorg chk mmg dia demam.. dan pastu doktor suruh ambik darah nk bt analisis.. sbb dia kan prem pastu dh lama sgt demam dia.. kejap baik.. kejap demam.. dh penat gi private clinic sbnrnya.. last2 aku bawa gi hospital plak..tgk apa diaorg nk ckp..
Sedih aku dgr doktor cakap dia di jangkiti virus yg menyebabkan dia kerap demam dan selsema.. dia mmg mudah berjangkit.. dia perlukan pesekitaran yg bersih..
MASALAHNYA... jiran sblh rumah aku siap bela burung puyuh.. bkn 2,3 ekor tp 300 ekor.. mcmna aku dan family aku nk sihat.. Bole ke kawasan perumahan taman aku ni bela peliharaan untuk commercial.. pikir la sikit org sekeliling.. dh la baunya amatla busuk. najis dia plak longgok kt situ nk bt baja.. apa pnya manusia la...
Bila aku cerita kt doktor.. mmpp dia kata itu lah puncanya.. debu dedak mknan burung puyuh, najis yg dh berulat dan hama yg beterbangan menyebabkan org sekeliling mudah di jangkiti penyakit..
Tensen betul aku.. Nyusahkan org lain.. pikir la aku dh dkt 3 bln x baik2 lagi selsema.. ank2 aku lagi la.. diaorgkan masih kecik.. X tepikir ke diaorg akan bahaya terhadap org sekeliling...
Rasanya dh lama aku x bawa ank aku kuar rumah jalan2 main2 kt depan rumah dab belakang rumah.. sbb benda2 ni lah.. skg aku dgn hubby kena bawa diorg jalan jauh2 dari kwan taman perumahan kami... kan nyusahkan org...
Ntahlah mcm aku nk bt.. pendapat kawan2 ofis aku... diaorg suruh htr ke surat kt majlis badaran dan pjbt kesihatan bt pemeriksaan dan kuar surat kt owner burung puyuh tu.. mmpp kalo nk bela pn cari la kawasan yg bersesuaian bukan kt taman perumahan...
Wassalam..

No comments: